donderdag 2 december 2010

Lifestyle week Durven - Dag 1

Wat gaan we doen? En wat moet ik aan?
Vol spanning begint deze koude dag. Goed ingepakt kom ik aan in Son en Breugel, bij de thermen. Heel even wordt er nog gehoopt dat school ons voor de gek heeft gehouden en we een lekker dagje gaan ontspannen. Maar niets is minder waar! Vandaag staat in het teken van durven. Gelukkig houdt dit geen vieze survival in, maar een serie opdrachten waarbij je over je angst, de figuurlijke drempel, heen moet stappen.
Het ging me gelukkig allemaal redelijk goed af! Een fanatieke groep houdt de spirit er goed in!
Ik werd pas geconfronteerd met mijn grote angst in de middag. Vanaf een ladder je achter over laten vallen en laten vangen door je mede studenten lukte me niet. Niet dat ik ze niet vertrouwde, maar ik had geen controle. Ik zou me zomaar moeten laten vallen. Later bedacht ik me dat ik me zelfs niet achterover durf te laten vallen in de armen van mijn vriend en ook op bed durf ik me niet te laten vallen. Gelukkig reageerde iedereen heel positief. Ik heb nee durven zeggen, bovendien had ik het wel geprobeerd!
Het hoogtepunt van de dag bereikte ik bij de volgende opdracht, daar klom in samen met mijn medestudent de lucht in.
Thuis, lekker warm op de bank denk ik terug aan een memorabele en misschien zelfs wel een transformerende beleving!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten